HALLGATNI ARANY!

2023. április 02. 12:35 - SolarFlex

Interjú Havancsák Gyulával

Vittra - Blasphemy Blues

vittra_full.jpg

Ha már előző ismertetőmben felütöttem a witcherek Bestiáriumát a Vittra „Blasphemy Blues” albumának kapcsán, gondoltam, érdemes lehet részleteiben kibontani a borítóképen ábrázolt lény mivoltát, kit a világviszonylatban is elismert illusztrátor-grafikus, Havancsák Gyula jelenített meg. Kezdésként arról kérdeztem, hogyan is indult a Vittra-val való együttműködése:

- Amikor Johan rám írt, éppen Simon Johansson (Memory Garden, Edge of Sanity, Wolf, Soilwork gitáros) stúdiójában rögzítették új albumukat, és azt is elárulta, hogy imádják az Annihilator-t, meg a Memory Garden-t (akiknek már rengeteg borítót, pólódesignt és illusztrációt készítettem). Így találtak rám, hogy vállalnám-e felkérésüket. Skandináv mitológiai témájú koncepcióban gondolkodtak, ami nekem varázsszó, ráadásul, Simon a cimborám végül is, így igent mondtam. 

vittra_johan.jpg

   (A képen Johan Murmester - gitáros, dalszövegíró)

- Esetedben számít-e ilyenkor, hogy kedveled a felkérő zenekar stílusát?

- Noha a zenekart nem ismertem, de elég jónak tűntek a muzsikájuk alapján, bár ezt a fajta melodic death metalt jobban preferáltam a kétezres években, mint jelenleg, viszont tényleg jó bandának tűntek.

- Bemutatkozó album révén az a gondolatom vetült fel, hogy a banda szemszögéből egyfajta öndefinícióként, a Vittra-jelenséget járnám körül.

- A koncepció nem a Vittra-t követte, hanem a svéd erdőkben tevékenykedő erdei nimfa, a Skogsrå volt a téma, mint központi karakter. Sajnos, róla keveset tudtam, és amit találtam is leírást, az sem feltétlenül egyezett meg azzal, amit Johan elképzelt, ő tovább gondolta ezt a folklórban élő karaktert. Az én értelmezésemben Skogsrå egy tündérszerű lény, tágabban szemlélve, hasonló mint egy szirén. Az erdőben bolyongó férfiakat csábítja el, mert nagyon vonzó, viszont a háta egy odvas fához hasonlít. Ezt ábrázolni nem tudtam, mert Johan konkrétan leírta mit szeretne látni. Egy nimfát három fejjel: középen a nimfa gyönyörű, de gonosz női arca, kétoldalt egy likantróp és az elmúlást ábrázoló Jézus-fejet.

vittra_art_3.jpg

- Ez tényleg elég konkrét vízió, ebben megtalálni az aranyközéputat nem lehetett egyszerű jobb agyféltekéd működésében. (?)

- Nem mondom, hogy nem bizonytalanodtam el kicsit, mert amikor az elején a felkérésre igent mondtam, akkor azt hittem, készíthetek valamit, ami illik a sorba, a mitológiai vagy történelmi témájú képeim közé, pl. a TYR borítók mellé. Viszont itt valami nagyon másra volt szükség!

- Hát, az album borítóját szemlélve, nem is egyszerű felvenni a vezérfonalat a témában tájékozatlan olvasóként…

- Mivel a kompozíció is adott volt, így az odvas háta nem is látszódhatott, igyekeztem a lehető legvonzóbbá tenni a "lányt" (lényt:) szemből, de takarva a nemi jellegek egy részét. A bőre világos, de néhol enyhén sáros, moszatos... A karjaival a melleit takarja, de olyan, mintha hívna velük. Az arca sötétben és csak zöldes lidércfény a tekintete, de semmiképpen sem visszataszító. Apró kis nőiességre vonatkozó utalások még vannak a képen, mint a petefészkek táján meghúzódó, még nem kifejlett páfrányok.

vittra_band.jpg

- És mit szóltak a végeredményhez?

- Végül is a banda elégedett volt a képpel, szerintük jobb lett, mint amire számítottak. Részemről, én szerettem volna nem ennyire centrális kompozíciót készíteni, de az ő lemezük, ezt a kompromisszumot meg kellett tennem. Most beszélhetnék arról, hogy miért Jézus a kígyóval és miért vérfarkas, meg a nimfa angyalszárnyakkal, de szerintem erről már Johant kellene megkérdezned.

-  Az északi mitológia eme témakörének részleteit megkísérlem majd összefoglalni következő ismertetőmben. Olvasóim nevében köszönetem fejezem ki, hogy elfogadtad felkérésem és segítettél kontextusba helyezni az album látványvilágát annak zenei frekvenciájával.

- Nagyon szívesen! Én is köszi a törődésért, és szerintem, Johan is örülni fog, hogy foglalkoztok velük!

Az alábbi linken pedig a KlikkTV zenei műsorának adásában megtekinthető Alapi István "alapos" interjúja Havancsák Gyula eddigi pályafutásával kapcsolatban, melynek végén együtt játszanak el egy klasszikus Black Sabbath dalt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://solarplexus.blog.hu/api/trackback/id/tr5518091726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
HALLGATNI ARANY!
süti beállítások módosítása